SAP SuccessFactors Succession & Development Sürdürülebilirliğin Anahtarı!

Şirketler için yeni yetenekleri kendi bünyesine katmak kadar mevcut olan çalışanların da yüksek performans ile uzun yıllar şirket bünyesinde çalışmasını sağlamak önemlidir. İnsan sermayesi yönetimi süreçleri ile çeşitli aksiyonlar alarak çalışan memnuniyeti ve elde tutma üzerine çalışmalar yürütülmelidir. Ancak tüm bu çalışmalara rağmen şirket çalışanlarının özellikle de kritik öneme sahip pozisyonlarda rol oynayan çalışanların, şirketten birgün ayrılacakları bir gerçektir.

Şirketler varlıklarını sürdürebilmek adına kişilerden bağımsız bir şekilde iş süreçlerinin yürütülebilir olması üzerine kurulur. Şirketlerde kritik öneme sahip personellerin kaybı gibi durumlar herhangi bir aksama ve performans kaybına yol açmamalıdır. İşte bu noktada halefiyet ve personel geliştirme süreçleri devreye giriyor. Şirketler çeşitli değerlendirmeler neticesinde uygun gördükleri adayları, gelecekteki kritik rollerde oluşan iş gücü açığını kapatma amacıyla yetiştirmelidir.

SAP’nin insan sermayesi yönetimi çözümü SuccessFactors içerisinde yer alan modüllerden biri olan Succession & Development, halefiyet ve çalışan yetiştirme konularına yönelik çözümler sunuyor. Gelin, SAP SuccessFactors Succession & Development çözümünün özelliklerine ve şirketlerin geleceği için önemine yakından bakalım.

SAP SuccessFactors Succession & Development Nedir?

SAP SuccessFactors Succession & Development, şirketlerin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla halefiyet ve yetenek geliştirme süreçlerinin yönetimine yardımcı olan bulut tabanlı yazılım çözümüdür. SuccessFactors Succession & Development modülü ile şirketinizdeki kritik rollere uyumluluk gösterebilecek çalışanları belirleyerek gelişimlerine eşlik edebilirsiniz.

Çalışanların kariyer gelişimine destek olmak kritik roller için halefiyet planlaması ve haleflerin yetiştirilmesine katkı sağlamanın yanı sıra çalışanlarda genel bir verimlilik artışına da neden olur. SuccessFactors Succession & Development, çalışanların kendi gelişimlerine odaklanmalarını ve bunu en doğru şekilde gerçekleştirmelerine yardımcı olur. Sahip olduğu özellikler ile SAP SuccessFactors Succession & Development, şirketinizin gelecekte ihtiyaç duyabileceği işgücünün planlanmasını ve çalışmaların bugünden başlanmasını sağlar.

SAP SuccessFactors Succession & Development Nedir?

SAP SuccessFactors Succession & Development Modülünün Özellikleri

SAP SuccessFactors çözümünün Succession & Development modülü şirketlerin sahip oldukları yetenekleri elde tutmaya yönelik planlamalar yapmalarını, halefleri belirlemelerini ve bu doğrultuda kariyer gelişimini teşvik etmelerine yardımcı olur. Tüm bunları gerçekleştirmek için ise çeşitli özellikleri insan kaynakları uzmanlarının kullanımına sunar.

Halefiyet Yönetimi

Şirketler, kişilerin kariyer dönemlerinden çok daha uzun ömürlere sahiptir. Üstelik bir kişinin tüm kariyerini tek bir şirkette tamamlaması da oldukça nadir rastlanan bir durumdur. Durum böyle olduğunda çeşitli sebeplerle şirketten ayrılan çalışanların pozisyonlarının kısa sürede doldurulması gerekir. Şirketin birbirine bağımlı iş süreçlerinin aksamaması için bu değişimin kısa sürede tamamlanması gerekir.

Söz konusu değişiklik kritik öneme sahip bir pozisyonda olduğunda ise çözüme ulaşmak çok daha zordur. Kritik rolün getirdiği görev ve sorumlulukları yerine getirebilecek yeteneklere kısa süre içerisinde ulaşmanın en etkili yolu halefiyet sistemidir. Şirket bünyesindeki çalışanların kariyer gelişimi konusunda teşvik edilmesiyle birlikte gelecekteki yetenek ihtiyaçları için hazırlık gerçekleştirilebilir. İşte SAP SuccessFactors Succession & Development çözümünün asıl odaklandığı konu da tam olarak budur.

SuccessFactors Succession & Development içerisinde yer alan halefiyet yönetimi özellikleri ile çalışanları kayıp riski bulunan, geleceğin lideri, önemli yetenek gibi farklı biçimlerde işaretleyebilirsiniz. Çalışanları belirli pozisyonlar için potansiyel isimler olarak belirleyerek gelişimlerini takip edebilir ve uygun görülen pozisyonun ihtiyaçlarına yönelik olarak yeteneklerini şekillendirmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca halefiyet planlaması üzerinde daha rahat çalışabilmek adına çeşitli grafikler ve görüntüleme seçeneklerini kullanabilirsiniz.

Kariyer Gelişim Planlaması

SuccessFactors Succession & Development’in odaklandığı bir diğer konu da çalışanların kariyer gelişimidir. İşleyen bir halefiyet sistemi için mevcut çalışanların yeteneklerinin keşfedilmesi ve geliştirilmesi için gerekli adımların atılması gerekir. Succession & Development modülü ile çalışanların kendi kariyer gelişimini planlamalarına ve gerektiğinde mentorluk desteği ile doğru bir süreç için yönlendirilmeleri mümkün hale gelir.

Succession & Development çözümü ile çalışanların kariyer gelişimlerini yönetmeleri için etkili bir uygulama sunabilirsiniz. Çalışanlar kişisel gelişim hedefleri oluşturarak kapsamlı bir planlama gerçekleştirebilir. Aynı zamanda bu modül, kariyer gelişim planlaması amacıyla diğer SuccessFactors modülleri ile entegre bir biçimde çalışır. SuccessFactors’ün içerisinde yer alan öğrenme ve performans yönetimi özellikleriyle daha verimli bir kariyer gelişim süreci sunulabilir.

SAP SuccessFactors Succession & Development Modülünün Özellikleri

Yetenek Değerlendirmesi ve Kalibrasyon

Halefiyet planlamasının en önemli noktalarından biri doğru kişileri belirleyebilmedir. Bu sebeple halefiyet planlamasında personel değerlendirmesi gerçekleştirilirken objektif ve adil hareket edilmesi önemlidir. SAP SuccessFactors Succession & Development modülü, adil ve objektif bir çalışan değerlendirmesi için çeşitli özellikler içerir.

Mevcut yetenek havuzunda bulunan çalışanların kolay bir şekilde değerlendirilmesi ve kıyaslanması için dinamik, sürükle bırak mantığı ile çalışan bir arayüz sunulur. Değerlendirme sürecinin tamamen objektif olarak gerçekleşebilmesi için çalışanların fotoğrafları olmadan değerlendirilmesini sağlayabilirsiniz. Objektif değerlendirmeyi sağlayan araçlarla birlikte değerlendirme sürecinin daha doğru gerçekleşebilmesi için çeşitli analiz ve raporlama özellikleri de modül içerisinde yer alır.

SAP SuccessFactors Succession & Development Kullanımının Avantajları Nelerdir?

Şirketlerin geleceğinin planlanması açısından halefiyet sisteminin ve çalışanları kariyer gelişimi konusunda teşvik etmenin önemi tartışılamayacak kadar fazladır. SAP SuccessFactors Succession & Development, şirketlerin sürdürülebilirliğini sağlarken aynı zamanda birçok avantajı da şirketler ve çalışanlarına sunar. SAP SuccessFactors Succession & Development çözümünün öne çıkan avantajları ise şunlardır:

  • Şirket bünyesindeki çalışanlar içerisinde mevcut yeteneklerin ortaya çıkmasını sağlar.
  • Halefiyet sistemi ile şirketin geleceğine yönelik yönetici ve lider yetiştirme süreçlerine yardımcı olur.
  • Kritik rollerde meydana gelen boşlukların ve oluşan personel açığının, mevcut çalışan havuzundan en kısa sürede giderilebilmesini mümkün hale getirir.
  • Çalışanların kendi kariyer gelişimlerini planlamalarına katkıda bulunur.
  • Çalışanların gelecek vaat eden beceri ve yeteneklerinin tespit edilerek geliştirilmesini sağlar.
  • Learning ve Performance & Goals gibi diğer SuccessFactors modülleri ile entegre bir şekilde çalışarak halefiyet ve kariyer gelişimi konularında kapsamlı bir çözüm sunar.

Güncel SAP ve İşinizi Geliştirecek Haberler için Bültenimize Kaydolun

SAP Partneri olarak Lupe, İstanbul ve Ankara ofislerinden Türkiye'nin her yerine SAP çözümleri sunar.