Satınalma Süreçlerinizde
Mükemmelliği Yakalayın

Satınalma işlemlerinizde verimliliği artırın, maliyetleri düşürün ve tedarik zincirinizi güçlendirin. SAP çözümlerimizle, satınalma süreçlerinizi daha etkin yöneterek işinizi bir adım öteye taşıyın.

Lupe Satınalma Yönetimi ürünü nedir ve ne işe yarar ?

Lupe Satınalma Yönetimi Ürünü SAP Fiori platformunda geliştirilmiş  üç ana modülden oluşmaktadır. Talep-Sipariş ve Onay Modülü, kurum içi oluşturulan satınalma taleplerinin mobil platformda oluşturulmasını sağlar. Teklif Modülü, satınalma tekliflerinin online olarak sisteme girilmesini ve tekliflerin mukayese edilerek seçilen teklif talebi ile satınalma sürecinin devam ettirilmesini sağlar. Tedarikçi yönetimi modülü, tedarikçilerin öz bakımlarının web ortamında gerçekleştirilmesini ve satıcı ana verisinin bu doğrultuda güncellenmesini sağlar.

SAT (Satınalma talebi) oluşturma ve listeleme

SAT oluşturma ekranını, firmaların süreçlerine özgü alım yapılarına bağlı olarak basitleştirir ve minimum veri girişi ile SAT oluşturulmasını sağlar.

Kullanıcılar tarafından açılan satınalma talepleri sistem üzerinden görüntülenebilir. Onay durumları, kimde onayda beklediği, siparişe bağlanıp bağlanmadığı, mal girişi durumu gibi bilgiler takip edilebilir.

SAT (Satınalma talebi) ve SAS (Satınalma siparişi) onay

SAT ve SAS onaylarının web üzerinde yönetilmesini sağlar.

Kullanıcılar onay süreçlerini yürütürlerken SAT ve SAS bilgilerine ve açıklama ulaşabilirler. Onay ve ret bilgisine istinaden isteğe bağlı olarak not ekleyebileceklerdir.

Teklif yönetimi

SAP’ta oluşturulmuş olan teklif talepleri teklif portali üzerinde listelenir. Uygun görülen teklifler tedarikçilere mail yolu ile iletilir. Tekliflerin durumları teklif portali üzerinden yönetilebilmektedir.

Tedarikçilere e-posta üzerinden gönderilen link vasıtasıyla tedarikçiler teklif taleplerine ulaşır. Teklif istenilen malzemelere ilişkin bilgiler, firmaların süreçlerine özel farklı alanlar ve alımla ilgili teknik dokümanlar / şartnameler tedarikçilerle paylaşılır.

Tedarikçiler teklif fiyatlarının girişleri tamamlandıkça teklif talebi belgeleri SAP sisteminde otomatik olarak güncellenir. Tedarikçilerden revize teklif istenebilir. Teklif revize fiyatları, indirim oranları, revizyon tarihleri kayıt altına alınır.

Teklif değerlendirme ve onay

Tedarikçiler tarafından girilen tekliflerin mukayesesi web üzerinde sağlanır.

Kazandırma yapılan teklif talebi, firmaların süreçleri doğrultusunda otomatik olarak SAP sisteminde satınalma siparişine / çerçeve sözleşmeye / teslimat planına / bilgi kaydına vb. dönüştürülür.

Onay aşamaları firma süreçleri doğrultusunda yönetilebilir.

Potansiyel tedarikçi kaydı

Potansiyel tedarikçiler firma ile iletişime geçmek ve tedarikçi ağına dahil olmak amacıyla sisteme kaydolurlar.

Potansiyel tedarikçiler firma tarafından talep edilen verileri sistem üzerinden girebilirler. Soru setleri ve cevap seçenekleri (combo-box, radio button, check box, var yok vb.) danışmanlık desteği almadan iş birimleri tarafından kolay yönetilecek şekilde no-code altyapısı ile tasarlanmıştır.

Potansiyel tedarikçiler kayıt menüsünden sertifika, kalite belgesi gibi dokümanlarını sisteme yükleyebilirler.

Tedarikçi görüntüleme ve onay

Potansiyel tedarikçilerin onaylı tedarikçi durumuna geçmesi süreçlerinin sistem üzerinden yönetilir. Onay aşamaları kalite ve satınalma birimlerini kapsamaktadır.

Tedarikçiye ilişkin bilgiler görüntülenir ve uygun görülmesi durumunda onay verilmesi ile beraber SAP sisteminde otomatik olarak satıcı ana verisi ya da BP (Business Partner) ana verisi oluşması sağlanacaktır.

Onaylı tedarikçi olan tedarikçiler ana verilerinin bakımlarını platform üzerinden yapabilirler ve yapılan düzenlemeler tedarikçilerin SAP sistemindeki ana verilerini otomatik olarak günceller.

Tedarikçi değerlendirme

Tedarikçi değerlendirme süreçlerinin sistem üzerinden yönetilmesi sağlanır.

Tedarikçi değerlendirmesi aşamasında farklı tedarikçi türlerinde (Örneğin hammadde, sarf malzeme, hizmet tedarikçileri vb.) ve farklı değerlendirme parametrelerinde (Örneğin hammadde tedarikçileri için termine uyum, kalite puanı vb. hizmet tedarikçileri için termine uyum, sertifikasyon vb.) tedarikçiler değerlendirilir.

Lupe Satınalma Yönetimi

Satınalma talebi süreçleri şirket geneline, kolay ekranlar ile yaygınlaştırılır.

Teklif taleplerinin sisteme girilmesi satınalma departmanları için önemli bir efordur. Bu yükün tedarikçiye yönlendirilmesi ve böylelikle bu önemli verinin sistem üzerinde tutulması ve analizlerinin yapılabilmesi sağlanır.

Teklif onay süreçlerinin kolay arayüzlere ve web ortamına taşınması özellikle yönetim seviyesindeki kullanıcılar için kritik fayda taşımaktadır.

Satınalma departmanındaki personelin tedarikçi ana verisi güncelleme, tedarikçi sertifikasyon takibi, KVKK konuları takibi gibi efor yoğun ancak katma değeri düşük konular üzerinde zaman kaybetmesinin önüne geçer. Satınalma Ekibi firma için katma değerli süreçlere odaklanabilir.

Diğer Lojistik Çözümlerimiz

Lupe IXP

Uluslararası ticaret işlemlerini kolaylaştırın.

Zimmet Yönetimi

Zimmetli
ürünlerinizi izleyin ve yönetin.

Mobil QM

Kalite süreçlerinizi iyileştirin ve standardize edin.

IT Talep

IT Taleplerinizi
Hızla ve Etkin Yönetin